روزمرگی

عاقبت بودنم شد! آدمی را دمیدند.آه باران نمی داند اینرا... آدمی سفالی قدیمیست.

روزمرگی

عاقبت بودنم شد! آدمی را دمیدند.آه باران نمی داند اینرا... آدمی سفالی قدیمیست.

زندگی جریان دارد

 

یادم هست که روزی من،مصرانه به تو گفتم:ما هرگز خسته نخواهیم شد...هرگز!

اما مدتیست پی فرصتی میگردم تا به تو بگویم:

ما نیز خسته میشویم و خسته شدن حق ماست.

خسته نشدن خلاف طبیعت است همچنان که خسته ماندن.

دیگر نمی گویم که ما تا زنده ایم خسته نخواهیم شد.

می گویم ما هرگز خسته نخواهیم ماند.

عظمت در یکنواختی حرکت نیست در تداوم حرکت است.در باقی ماندن میل به حرکت،

در ایمان به حرکت و بازگشت به حرکت...

(نادرابراهیمی)

پ.ن:

بعد از طی کردن دوران نقاهت (در پی آرامش) به این نتیجه رسیدم که:

همینه که هست!

 

 

 

نظرات 25 + ارسال نظر
مانا..... چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:54 ق.ظ http://www.rosebaran.com

از زمانه عقب نخواهیم ماند...
زمانه را به دنبال خویش می کشیم...
فقط کافیست قدری دیگر هم از نفس نیفتیم...(نادر ابراهیمی)
نمی گویم بگذر...
مهال است بانو...
میان واگویه های دلتنگی...
این هق هق های مدامین دل...
و حالا هوای هی باران های دربه دری...
و حالا هی هوای معطل یک نگاه ماندن...
و حالا هی خستگی را از تن زدودن...
می بینی تنها تو بوده ای آزار هر روزه خویش...
دنیا با کسی سر جنگ ندارد بانو...
زیبا بود الهام خوبم.
زیبا بود بانو...

هومن رهبری چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 09:16 ق.ظ

خودت گفتی «ما نیز خسته میشویم و خسته شدن حق ماست.»

من هم قبول دارم.
ولی حق نداریم از «برگشتن به زندگی» خسته شویم.
این دوره انگار همه چیز و همه کس آفریده شدند تا من و تو را خسته کنند؛بیازارند و از میدان به در کنند.
من و تو هم گاهی از میدان بدر می شویم.
ولی باید برگردیم.
نمیدانم چه علتی دارد ولی مدت زیادی است که نوشته هایت بوی روحیه الهامی که بیش از ... سال است می شناسم ندارد( داشتم ضایع می کردم و به جای «...» عدد میگذاشتم)
هرچند که خوشحالم بوی ناامیدی هم ندارد.
خوشحالم که زندگیت سالم؛سالم و سالم است.
ما نسبت به اطرافیان مسئولیم.بیش از آن نسبت به خودمان.

منتظر نوشته‌هایی پرشور و هیجان از تو هستم.
هرچند که اینجا جایگاه روزمرگی هاست.
شادی و هیجان را در روزمرگی هایت بیشتر کن.
برای من خیلی مهمه باور کن!!!

امیدورام شاد باشی شاد باشی و شاد


می دونم هومن جان و خوب دانستم چه گفتی
و نمی گویم که درست نگفتی
اما باز هم خدارو شکر که همه چیز سالم است و از همه ی آنها مهمتر ..زندگی هامان.
همیشه کور سوی امید را دارم.به منبع آن که مراجعه میکنم دیگر کور سو نیست آسمانیست پر از نور
چه خوب که خدا امیدمان است.
...
آره خوب شد عدد نگفتی :-)
هرچند که اعداد بی معنا هستند و فقط عدد هستند.
ممنون از نظرت و حس مهربانت.
سعی میکنم کمی به الهام درونم رجوع کنم.
رجعتی دیگر باید...

شهسوار چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 04:44 ب.ظ

سلام خاتون

مدتی است دور بودم از پژواک این همه زیبایی ...

خسته ام ........خسته!!!!!!!!!!!!


خستگی را در جانم به وفور دیده ام .............

اما....

در زمانی که کشتی زندگانیم در منجلاب ناسوت به گل مینشت

و طبیعت قهار مرا به مجادله فرا میخواند

بغضی گلویم را میفشرد

غریزه زیستن را به نسیان میسپردمش.

تجربه ای دهشتناک که ضعف گوهر وجود را به رخ میکشید

مرگ غرور را به چشم میدیدم .

حقارتی که از خالی شدن جام وجودم ناشی میگشت

نه قدرتی برای ایستادن بود و نه بهانه ای برای بودن ...

....
....
...

کجایی ای یاور خستگان ...

تنها دغدغه ای که به ذهنم متبادر میگشت..

از اعماق وجودم ظرافت عشقی را تجربه کردم

توصیف ناپذیر !!

جلا یافتم ............جلا

بدرود

آنچنان زیبا نوشته اید و آنچنان غرق در آن بودم که نزدیک بود فراموش کنم که چند وقت است نیستید.
شما هم در پی آرامش بودید؟

چه خوب که جلا یافته اید .
به امید روزهای بهتر برای همه ی ما...
خوشحالم که هستید و آمدید.
نمی دانم چرا شما را جمع میبندم اما دوست دارم اینگونه باشد ...
تا درودی دیگر
باشید،بمانید و باز هم بیایید.

من چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 09:27 ب.ظ http://itsmine.blogfa.com

منم مدت ها با نظریه ی همینه که هست موافق بودم! اما الان...
در واقع الان هم با این نظریه موافقم!!! D-: فقط از گفتنش خسته شدم! به عنوان یک پس زمینه تو مخمه!

شقایق پنج‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:33 ق.ظ

من عاشق کارهای نادر ابراهیمی هستم.اما تو الهام جان بسیار بجا از این مطلب استفاده کردی و در انتخاب عکس هم فوق العاده کار کردی.
این اتفاق شناخته ای در زندگی همه ماست.
همینه که هست
همه ما با این جمله آشناییم اما مهم اینه که گفتی وقتی خسته شدیم دوباره بلند شویم.هر زمان قادر نبودیم یا نخواستیم آنزمان است که نامید شده ایم.
امیدوارم که هیچگاه خسته نمانیم.

گل مینا جمعه 3 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:45 ق.ظ http://nasserabdollahi.blogsky.com

تلفیق عکس با مطلب محشره!
آفرین.

Shadmehr Lover جمعه 3 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:34 ق.ظ http://doostdar88.persianblog.ir

سلام...شرمنده چیز زیادی در بارش نمی دونم حتی یه دونه از شعراشو تا حالا نخوندم!!

غزل جمعه 3 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:57 ب.ظ

همه خسته هستند اما همه در حرکت
بدلیل اینکه زمان در حرکت است.چه بخواهیم چه نخواهیم ما را با خودش میبرد.
چه بهتر که اگر لحطه ای خسته شدیم و ایستادیم و به پشت نگاهی انداختیم ببینیم که بیهوده زندگی نکرده ایم.
به قول شما همینه که هست !
با نظر گل مینا در مورد تلفیق موافقم.کلا همیشه عکسهای زیبایی انتخاب میکنی مناسب با متنهای زیبایت
خسته نباشی

(خرها عمر دراز دارند!) شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:11 ب.ظ http://1877.blogfa.com

نمی خواهم تسلیم شوم
نمی خواستم اما من هم ........شدم!

چاره ای نیست...

سودا شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:44 ب.ظ http://www.sugol.blogfa.com

سلام....دوست....آری .آری

همین است دیگر.

کاریش هم نمی شود کرد....

راستی منوببخش که بار اول اومدم و ازت سوال می کنم.


شما از خودتان خوشتان می آید؟؟؟با دلیل ....تا بعد.

خوش آمدید.
بله بسیار زیاد خوشم می آیدو وشکرگزار خداوند هستم که مرا با لطف بسیار آفریده است.

سودا شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 05:43 ب.ظ http://WWW.SUGOL.BLOGFA.COM

سلام و ممنونم که آمدید....ولی من هم مثل شما از دریا خوشم می یاد....نمی دانم از کجا بر داشت کردید که من ....ولی من که از خودم بیزارم چون به هیچیک از آرزوهام نرسیدم واز آنها تنها سودایی نصیب من شده است....



با اجازه شما را لینک خواهم کرد....تابعد.

امین کاشانی شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:32 ب.ظ http://360.yahoo.com/aminkashani

همینه که هست!
نه!
همین که باید باشه!

ممنون از خبرت
ببخش اگر دیر...
موفق و پیروز باشی

علی بینش پژوه یکشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:32 ق.ظ

همین که هست را ما تعیین میکنیم با پذیرفتن هایمان
اینکه می پذیریم خسته شدن را و خسته ماندن را
می پذیریم زمان در حرکت است و اگر همراهش نرویم هرگز به آن نخواهیم رسید.
عکس بسیار گویاست.

محمد دوشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 03:38 ب.ظ http://www.glassyworld.wordpress.com

ُسلام
بلاگ خوبی دارید
مطلب شما را در مورد حلقه سبز خواندم
خیلی زیبا نوشته بودید
واقعا این سریال (حلقه سبز) یک اتافق خوب بود برای صدا و سیما
شاهکار بود
باز هم از شما متشکرم
راستی خوشحال می شوم با شما تبادل لینک کنم
به امید دیدار

علیرضا دوشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 03:40 ب.ظ

اینروزها سخن از خسته ماندن هم هست.نمی دانم شاید من زیاد دچار فرسایش شدم که دلم میخ واهد خسته بمانم .اصلا همینطور بمانم تا چند وقت.
خوش بحال شما که آرامش خواستنتان نتیجه خوبی داشت من که میترسم آرامش خواستنم ...
البته ترس که نه اینهم حکایتیست

سینا دوشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 04:03 ب.ظ

من هم خسته ام.
عکس خیلی زیبا بود

مینا سه‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:05 ق.ظ http://sokoout.blogsky.com

سلام بروز کردمااااا یکی بیاد بابا
هی با تو ام سفالین

ا ا ا
منکه اومدم !!!

شازده خانوم سه‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:17 ق.ظ http://shazdekhanoom.blogsky.com

زنده باد....همینی که هست

سیاوش کاویان سه‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:55 ق.ظ http://mby.blogfa.com

آدم در دوران نقاهت میفهمه که خدا چقدر با حاله!!
ممنونم.

سیاوش کاویان سه‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:02 ق.ظ http://mby.blogfa.com

سباس ویژه ای به شما بدهکارم که نوشته های نا قابلم را قابل معرفی در وبلاگ بر بیننده خود دانستید.مراتب قدر دانی صمیمانه مرا ببذیرید.

خواهش می کنم
نوشته هاتان دوست داشتنی و خواندنیست..

علی سه‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:46 ب.ظ http://chickensoup.blogsky.com

سلام الهام عزیز
امیدوارم که سلامت باشی
با نظرت موافقم همینه که هست
انتخاب متنت هم عالی بود
من آپ کردم .
موفق باشی.

هومن چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:54 ق.ظ

خیلی زیبا بود.
یکم هوش هم میخواد زمان خسته شدن و برگشت رو بدانیم!

علی چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:09 ق.ظ http://dar100.blogfa.com

سلام دوست عزیز.
از نادر ابراهیمی قبلا هم چیزی گذاشته بودی تو بلاگت؟ جالب بود. هرچند باز هم نشانی از امید در نوشته ی او و شما که گذاشته ای پیداست ولی مهم اینجاست که چند روز یا ماه یا سال یا ده سال دیگر تونیز در پی این پست می نویسی زندگی هیچ است. و امیدی نیست.نه به طبیعت نه به مادر طبیعت نه آینده ی نزدیک و نه دور! ایمان دارم می رسی به این حرفم چون ایمان دارم تو جزء اندک انسانهایی هستی که فکر می کنی و به فکر خود متکی هستی.

درصد بلاگ باز هم آپ هست.
بهروزی آرزوی من برای تو. علی

علی چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:19 ب.ظ http://faryadnameha.blogfa.com

سلام
مثل همیشه ژستت بی نظیر بود.
مهربون من هم به روزم ُخوشحال می شم که سر افرازم کنی.
شاد باشی

شازده شرقی چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:40 ب.ظ http://www.shazdeh-sharghi.blogfa.com

سلام
موسیقی وبلاگم این روزها وجودم را به تسخیر خودش درآورده
ببخشیدم که ذهنم رنجور فکرهای سنگینی ست که گاه ِ "بودن" را گاهگاهی از یاد می برم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد