روزمرگی

عاقبت بودنم شد! آدمی را دمیدند.آه باران نمی داند اینرا... آدمی سفالی قدیمیست.

روزمرگی

عاقبت بودنم شد! آدمی را دمیدند.آه باران نمی داند اینرا... آدمی سفالی قدیمیست.

پرسپولیس :از تخت جمشیدتا پیروزی

پرسپولیس قهرمان شد...

تبریک ویژه ای دارم برای تمام طرفداران پرسپولیس

اما برد تیم محبوبم پرسپولیس که در روزگار کنونی، پیروزی ! خطابش میکنند مرا بر آن داشت که این پست را به تاریخ کشورم اختصاص دهم.

پرسپولیس (تخت جمشید) ساخته شد تا شخصیت یک دولت جهانی را به مردم نشان دهد. باید قدرت جهانی هخامنشی را نشان می داد چنانکه بابلی ها و آشوری ها با معماری شان نشان می دادند. اما در تخت جمشید(پرسپولیس) معماری در خدمت ایجاد ارعاب نیست بلکه در خدمت نشان دادن ابهت و عظمت است. دعوت کننده است.

چیزی که در همه جای تخت جمشید(پرسپولیس) دیده می شود روح آرامش و صلح طلبی است که در چهره های همه نقوش تا چهره سرستون گاو دیده می شود.

 این آرامش را روح معماری تخت جمشید(پرسپولیس) می دانند. آرامشی که تنه به تنه ی برادری می زند و در دست هایی که گل دارند، یا بر شانه همراه خود قرار گرفته اند یا دست همراه و دوستی را گرفته اند کاملا مشهود است.

 

دو شهر که «پایتخت آئینیِ» هخامنشیان بشمار می‌رفتند، یکی پاسارگاد که در آن‌جا آیین و تشریفات  تاجگذاری شاهان هخامنشی برگزار می‌شد، و دیگری «پارْسَهْ» که برای پاره‌ای تشریفات دیگر به کار می‌آمد. این دو شهر «زادگاه» و «پرورشگاه» و به اصطلاح «گهواره» پارسیان به شمار می‌رفت، و گور بزرگان و نام‌آوران آنان در آن‌جا بود و اهمیت ویژه‌ای داشتند؛ به عبارت دیگر، این‌ها مراکز مذهبی ایرانیان هخامنشی بودند، البته از این دو تخت‌جمشید بیش‌تر اهمیت داشته است و به همین دلیل، اسکندر مقدونی آن را به عمد آتش زد تا گهواره و تکیه‌گاه دولت هخامنشی را از میان ببرد و به ایرانیان بفهماند که دیگر دوره فرمانروایی آنان به سر آمده است.

نام اصلی این شهر پارْسَهْ بوده است که از نام قوم پارسی آمده است و آنها ایالت خود را هم به همان نام پارس می‌خواندند. پارسه به همین صورت در سنگ نوشته خشایارشاه بر جرز درگاه های «دروازه همه ملل» نوشته شده است، و در لوحه‌های مکشوفه از خزانه و باروی تخت‌جمشید هم آمده است. یونانیان از این شهر بسیار کم آگاهی داشته‌اند، به دلیل این که پایتخت اداری نبوده است، و در جریان‌های تاریخ سیاسی، که مورد نظر یونانیان بوده، قرار نمی‌گرفته. به علاوه، احتمال دارد که به خاطر احترام ملی و آئینی شهر پارسه، خارجیان مجاز نبوده‌اند به مکان‌های مذهبی رفت‌‌ وآمد کنند و در باب آن آگاهی‌هایی به دست آورند؛ همچنان  که تا پایان دوره قاجار، سیاحان اروپایی کم‌تر می‌توانستند در باب مشاهد و امام‌زاده‌های ایرانی تحقیق کنند. بعضی گمان کرده‌اند که در برخی از نوشته‌های یونانی از پارسه به صورت پارسیان persai   و یا شهر پارسیان Persia نام رفته است.

* Polisدر زبان یونانی به معنای شهر و Perse معرف تمدن پارسی میباشد*.

مرتبط:پارسه

وبلاگ آبستن

وبلاگ ستاره باران

***

 معاون تربیت بدنی :از این پس از نام «پیروزی» برای باشگاه پرسپولیس استفاده کنید:هر کس ازنام پرسپولیس استفاده کند متخلف است...

چرا؟؟!!

 

نظرات 32 + ارسال نظر
گل مینا چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:31 ق.ظ http://nasserabdollahi.blogsky.com

پرسپولیس همیشه پرسپولیس خواهد ماندو همیشه پیروز.

تبریک دوباره من و پذیرا باش الهام گلم.

ناصریا هم به روز است با

مبه غمگین..

از مجموعه دانلود و برگردان فارسی آهنگهای ناصرعبداللهی...

منتظرتیم.

www.nasseria.blogsky.com

یاد خلیج همیشگی فارس افتادم

و این شعر از یغما گلرویی:

کبک بودیم، کلاغ شدیم خورشید بودیم چراغ شدیم
جنگل بی حصار بودیم ، حالا یه دونه باغ شدیم


چشمامونو بسته بودیم به سفره ی بزرگ شهر
دست که به سفره رفت ولی با یه ملاقه داغ شدیم

گندمای مزرعه مون خوشه های طلایی داشت
دستای ما تو دل خاک نهال سادگی می کاشت


آب زلال چشمه مون شیر ستاره بود ولی
قصه ی چاه آب شهر فکرا رو راحت نمی ذاشت

مش رمضون ! دیدی تو شهر رو گرده ی ما زین زدن ؟
دیدی که پهلوونا رو با یه کلک زمین زدن ؟


غول سیاه وسوسه غیرت ما رو خورده بود
کباب چرب پایتخت گوشت الاغ مرده بود

چشمه بودیم سراب شدیم ، بره بودیم کباب شدیم
ستاره بودیم توی شب اما یهو شهاب شدیم


تو غربت آهن و دود کوه غرورمون شکست
کوپن فروش خسته ی میدون انقلاب شدیم

دیدی چه ساده گم شدن آرزوهامون توی باد ؟
آخ ! چی می شه که نون ده باز توی سفره مون بیاد ؟


اما نه پای رفتن رو نه روی برگشتنی هست
زندگیمون همین شده ، خنده کمو گریه زیاد

هومن رهبری چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:59 ق.ظ

این دیگه سوال نداره الهام جون
میگن وصف العیش-نصف العیش
حداقل وقتی میگن <پیروزی> یه خورده شکست‌ها جبران میشه.

خوشحالم پرسپولیس قهرمان شد.
هرچند میدونی که استقلالی چند آتشه هستم.
ولی از نگاه من قطبی قهرمان شد.
علم قهرمان شد و شخصیت قهرمان شد.
پرسپولیس قطبی را من هم دوست دارم.

میگفتند ۶ تاییاش
الان انگار ۱۳ تاییاش شده آره؟

;)

اما باهات در مورد آقای قطبی موافقم هرچند که خوشحال میشوم اگر از ایران برود.
ایران و تمدن جدیدش لایق چنین تفکراتی نیست.

علی چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:40 ق.ظ http://faryadnameha.blogfa.com

سلام الهام جان

ممنونم که زحمت کشیدی و به بلاگفای من اومدی.

من هم قهرمانی شیرین و خاطره انگیز پرسپولیس محبوبمون رو به شما تبریک می گم .در مورد بخشنامه ی جدید سازمان هم باید عرض کنم که نام پیروزی را به جای پرسپولیس به هیچ وجه نمی پسندم چرا که اصالت این تیم با نام پرسپولیس عجین شده است و همان طور که کامل و شیوا توضیح دادی پرسپولیس سمبل ایران است و آریایی منشی ولی اینکه آقایان نام پرسپولیس را بر نمی تابند جای تامل دارد.انگار که تمام مشکلات این تیم مردمی حل شده و تنها مانده نامش که آن هم مطابق سلیقه ی آقایان باید تغییر یابد.همین الان اگه از خونه بری بیرون و از ۱۰ نفر بپرسی که شما تیم پرسپولیس را می شناسید؟من به تو اطمینان می دهم که ۶-۷ نفر آنها تیمی به نام پیروزی نمی شناسند ولی مطمئنا هر ۱۰ نفر پرسپولیس را می شناسند.پس چرا نامی که در قلب مردمان ایرانی ثبت شده را می خواهند تغییر دهند بر من پوشیده است!!!

باز هم قهرمانی رو بهت تبریک می گم .

شاد باشی

پرسپولیس نام آرمانی ماست که قدمت تمدن کشوری را در عظمتش به یدک می کشد.

علی بینش پژوه چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:22 ب.ظ

پرسپولیس (تخت جمشید) ساخته شد تا شخصیت یک دولت جهانی را به مردم نشان دهد.

پرسپولیس قهرمان شد تا شخصیت یک انسان را به مردم جهان نشان دهد...

...
جالب بود

احمد چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:18 ب.ظ http://www.joharharaman.blogfa.com

درود
از قسمت اول استفاده کردم. ممنون.
در مورد قسمت دوم فقط باید بگم که جلو هر چی رو بگیرن جلو دهن مردم رو که نمی تونن بگیرن. پرسپولیس پرسپولیس خواهد ماند.
بدرود

Shadmehr Lover چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:22 ب.ظ http://doostdar88.persianblog.ir

سلام...منم تبریک میگم بذار اینا هرچی دلشون میخواد بگن پرسپولیس همیشه پرسپولیسه...ممنون که خبر دادین.تا بعد

هومن چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:40 ب.ظ

خوبه.
جالب بود.
اتفاقا دیروز گاتها(بخشی از سخنان زرتشت) رو میخوندم.
دیدم که اینم کاملترین دینه!.

فرزند زمین چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:06 ب.ظ http://farzandezamin.blogfa.com/

درود بر شما
با تبریک قهرمانی پرسپولیس
باید عرض کنم که این تیم تا ابد پرسپولیس خواهد ماند حتی اگر صدها بخشنامه صادر کنند
درود بر کوروش بزرگ خار چشم دشمنان ایران

سحر چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:49 ب.ظ http://perspolisgirls.blogfa.com

سلام.گلم .نظر منم همینه :به نظر من پرسپولیس بزرگترین نامی که من تا به حال شنیدم. من بارها هزاران طومار امضا کردم تا به پرسپولیس نگویند پیروزی. من وقتی کلمه پیروزی رو می شنوم با دوستام دعوا می کنم. چون من از بچگی با پرسپولیس زندگی کردم مگه میشه حالا که بزرگ شدم چیز دیگری به تیم محبوبم بگویم؟این آقایان می گویند:پرسپولیس نامی بیگانه است و این را به امثال فردوسی پور القا می کنن.ولی لازم به ذکر است پرس یعنی پارس و پولیس یعنی شهر و در کل یعنی شهر پارس. کجای این نام بیگانه است؟!!
جالب تر آن است که فردوسی پور بارها در طول مسابقه برای اینکه نگوید پیروزی،گفت:تیم قرمز پوش!
ولی دو کل دوست من این ما هواداران هستیم که به پرسپولیس ایمان داریم و اهمیتی ندارد آقایان چی فکر کنند. این ما هواداران هستیم که پرسپولیس را می پرستیم
در ضمن قهرمانی؛پرسپولیس؛ رو تبریک میگم.

دقیقا موافقم طفلک فردوسی پور و سایر گویندگان

Polisدر زبان یونانی به معنای شهر و Perse معرف تمدن پارسی میباشد.

من چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:15 ب.ظ http://itsmine.blogfa.com

پرسپولیس قهرمان می شه خدا می دونه که حقشه!
(این آهنگ ورود)
سلام الهام عزیز
خوبی؟
منم کلی شاد شدم برای این پیروزی و مطلبت هم کلی خوب بود :-)
پرسپولیس همیشه پرسپولیسه!
--------
مرسی!!! :-) من الان خیر سرم دارم ارشد می خونم خسته شدم ولی...

چه خوب که تو هم پرسپولیسی هستی...
خسته نباشی..

(saw) مهدی چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:46 ب.ظ

با سلام
اره دیگه دلیلی نداره یک تیمی که بیشترین هوادار را در ایران دارد و قراره بره اسیا نامش طوری باشد که به کل دنیا یاد اوری کند که ما همان نوادگان کورش کبیر هستیم و سه هزار سال تمدن داشته ایم
اونهم توی این دوره که غربی ها فیلم های ضد ایرانی می سازند عربها خلیج فارس را تحریف میکنند و حالا از داخل هم به یاری اون ها رفتن ...

نفسم این خاکه
خون گرمم پاکه

من از تبار پاک آریایی
قشنگ ترین قصیده رهایی

هوای عشق تازه نیست تو رگهام
تن نمیدم به رنگ کهربایی

واسه رفتن دیگه دیره
تن من اینجا اسیره

خاک اینجا چه عزیزه
عاشق قدیمی پیره

نفسم این خاکه
خون گرمم پاکه

به نکته ی خوبی اشاره کردید.

مانا.... چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:00 ب.ظ http://www.RoseBaran.com

زیبا سلام...
می دانم که حتما؛ این شعر زیبا را با صدای وحید عزیز شنیده ای...!!!
قبل از هر چیز پیروزی پرسپولیس مبارکت باد بانو...
که به حق شایستگی تان بود این شیرینی دلچسب...
عزیز دلم اینجا ایران است...
سرزمین بعد از مرگ کوروش همه در بند...
سرزمین مادری از یاد برده...
سرزمین تحقیر شده...
سرزمین زورها و عدم ها...
سرزمین خاک نشین شده...
از اوج به فرود افتاده...
تاسف عزیز دلم تاسف...
هیچ ندارم که بگویمت...
از وحید جلیلوند پرسیده بودی...
دوست دارانش در این خانه جمعند عزیز دلم...
"http://setarezad.blogfa.com"
داستانش را روزی برایت خواهم گفت خوب من...
بلند است و زیبا چون روح عظیمش...

ممنون مانایی
مشتاق شنیدنش هستم

آرش چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:17 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

سلام الهام جان
جا داره به این مطلبت جدیدترین گفته علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی رو هم اضافه کنم که گفته:
علی‌آبادی تاکید کرد که نام باشگاه پیروزی را نباید نام دیگری(پرسپولیس) عنوان کرد و افزود: ما این موضوع را به رسانه‌ها و باشگاه ابلاغ کرده‌ایم. مردم ما از شعار "استقلال، پیروزی و جمهوری اسلامی" خاطره‌ی خوشی دارند و به همین دلیل نباید نام پیروزی را فراموش کرد.

حالا سوتی رو ببین استقلال پیروزی جمهوری اسلامی!!!!!!!

واقعا من هم از برد پرسپولیس خوشحال شدم امیدوارم ادبیاتی که قطبی به فوتبال کشورمون وارد کرد بر روی مربیهای دیگه هم تاثیر بذاره.
پرسپولیس ،پرسپولیس باقی خواهد ماند.به کوری چشم هر کسی که نمی تونه ببینه.

:o
واقعا؟!!!
:))
خدا خیرش بده یه کم مارو خندوند...

بانوی اردیبهشت چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:32 ب.ظ http://gol-gav-zaban.blogfa.com

سلام الهام جان
لطفت را سپاس نازنینم .
مهر حضورت دلگرم می کند به انتظار برای اردیبهشتی دیگر .
شاد باشی و همیشه پیروز چون پرسپولیس

سلام بر بانوی بهارنارنج
زنده باد پرسپولیس

علی پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:16 ق.ظ http://faryadnameha.blogfa.com

سلام الهام جان

خوبی؟

این متن رو امروز یه جایی دیدم و چون با پست جالب تو در ارتباط بود واست می ذارمش اینجا.


پرسپولیس در تعریف عامیانه به یک باشگاه اطلاق می‌شود اما به واقع این یک باشگاه نیست بلکه مجموعه‌ای از دل و جان مردم است که چهره ظاهری آن در هیبت یک باشگاه به نمایش درآمده است. پرسپولیس دارای روح سرکشی است که همچون اسبی رام نشده دائما در جست‌وخیز است و بیچاره مدیران ساده‌ای که تصور می‌کنند به راحتی می‌توانند از این اسب چموش، سواری گرفته و قهرمان این مسابقه شوند، باید بدانند این اسب تاکنون ده‌ها سوار را زیر پاهای زرین خود له کرده است زیرا پرسپولیس روح بزرگی است که دامنه فعالیت آن در نقطه‌نقطه ایران بزرگ و حتی در سایر کشورها گسترده شده است، اگر کسی می‌خواهد بر این اسب سرکش دهنه مدیریتی بزند و آن را رام کند باید تجربه‌ای فراتر از روح سرکش یک اسب چموش باهوش را داشته باشد. نگاهی به قربانیان نشسته بر گرده این اسب بیندازید تا بیشتر به ادعای ما پی ببرید.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بولینگ عبده که در حقیقت محل اداره پرسپولیس بود توسط انقلابیون، تصرف و در یک آتش‌سوزی مشکوک، طبقه زیرین این باشگاه که در آن بازی بولینگ انجام می‌شد احتمالا به تصور قمارخانه بودن به آتش کشیده شد.این مرکز ابتدا در اختیار تربیت‌بدنی شمیران قرار گرفت، پس از طی مراحل توقیفی این مرکز و مصادره قانونی آن توسط دادگاه انقلاب این مجموعه در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت، بنیاد مستضعفان با تصرف آن کوشش کرد از آن به عنوان یک مرکز ورزشی، فرهنگی و هنری استفاده کند.در زمان توقیف این مجموعه، آموزش و پرورش آن را بازسازی کرده و قسمتی از آن را در اختیار تیم فوتبال پرسپولیس به سرپرستی محمود خوردبین و مربیگری علی پروین قرار داد. مدیریت بنیاد مستضعفان در جلسه هیئت رییسه خود نام باشگاه را از پرسپولیس به باشگاه پیروزی تغییر داده و اولین مدیرعامل باشگاه را منصوب کرد.


سلام
ممنون بخاطر این مطلب.واقعا هم همینطوره.بخاطر همین هم میگم خدا کنه قطبی هرچه سریعتر از این مملکت بره
حالا ایندفعه رو خدا به دل سادش رحم کرد...

علیرضا جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:07 ب.ظ http://drama.blogfa.com

سلام.ممنون که سر زدید..... بله متاسفانه پروژ ه ی حذف تاریخ قبل از اسلام از از فکر و جان و تبار ایرانیان همچنان ادامه دارد.... گویی که ایرانی پس از اسلام زاده شد و پیش از آن دین و فرهنگ و حکومت و آئین و هنر و قانون و تمدن نداشت. بی راه نیست اگر چندی دیگر دولت های عربی بگویند ایران خاک آنها بوده است! و بی راه نیست اگر حضرات تمام آثار و تاریخ را بسوزند به آسوده کردن خیال آنها! و بی راه نیست اگر بگویند ایرانیان " بدون پسوند اسلامی نفهمند." .... موفق باشید.

سینا جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:52 ب.ظ http://www.irhc.blogsky.com

الهام عزیز اولا ازت ممنونم که از مطلب اخیر آبستن استفاده کردی و باعث افتخار من هست که این مطلب بتونه از طریق بلاگ شناخته شده سفالین مطرح بشه
و در ضمن در مورد مطلب جدیدت باید بگم به بهترین شکل ممکن تخت جمشید یا پرسپولیس رو وصف کردی بنظر من اصلا جای نگرانی برای تغییر نام پرسپولیس نیست
چرا که این مردم هستند که تعیین کننده اند چون ما شاهد تغییر نام تاج به استقلال بودیم و دیدیم سریع مردم اون رو پذیرفتند ولی پرسپولیس در بین مردم قابل تغییر نیست چون دارای جایگاه ارزشمند فرهنگی و همینطور بیان کننده تمدن غنی ایرانیان است و مطمئن باش ماندگار خواهد موند
در ضمن من هم پرسپولیسی هستم و بر خلاف برخی اعتقاد دارم موندن قطبی در پرسپولیس به نفع فوتبال ماست

سیاوش کاویان جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:34 ب.ظ http://mby.blogfa.com

معاون تر بیت بدنی جسارتا شکر خوردند!!!!!!!!!!
بسیار متن با ارزشی بود.
شاد شاد باشید.

علی جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:08 ب.ظ http://chickensoup.blogsky.com

سلام الهام عزیز
امیدوارم که حالت خوب باشه
من یه مدت نبودم اما دوباره برگشتم و حالا
من آپ کردم خوشحالم میکنی بهم سر بزنی
موفق باشی

کلبه دنج شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:29 ق.ظ http://cozy-cottage.blogfa.com

سلام.
توضیحات خوبی بود راجع به پرسپولیس
اما همین حالایش هم از عبارت تخت جمشید برای نام بردن از آن محل عظیم با بناهای ماندگارش به کار می برند، می خواستم بدانم آیا حساسیت خاصی باید روی واژه پرسپولیس باشد که حتی تیم فوتبال هم در بین هوادارانش به این نام خاص تشویق شود، یا نام پیروزی واقعا نمی تواند جایگزین، یا بهتر است بگویم اسم این سال های اخیر تیم باشد؟
...
هرچند این هشدار معوان تربیت بدنی محدود می شود به خبرگذاری های رسمی و غیره و گمان نکنم قدرت نفوذی بین مردم و مطبوعات داشته باشد. دوستدارانش همانطور می نامندش که دوستش دارند.

شقایق شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:12 ب.ظ

سلام الهام جان
قهرمانی تیم پرسپولیس مبارک هرچند که من استقلالیم.
حیف از تاریخ یک مملکت که به این روز افتاد.پرسپولیس تنها نمونه ایست کوچک . هرچند که بزرگی تمدن یک ملت را بر ابهت ستونها و نقوش سنگیش یدک میکشد.

الهام شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:17 ب.ظ http://piadehdarbaran.blogfa.com

سلام الهام جان
نوشته ات خیلی خوب بود کاش تو گذشته سرزمینمون نصفه پر لیوان رو می دیدیم
کاش در مقابل زشتیهایی که وجودداشته زیباییها رو هم ذکر می کردند
در تصاویر حکاکی شده بر سنگهای تخت جمشید هیچکس عصبانی نیست. هیچکس سوار بر اسب نیست. هیچکس را در حال تعظیم نمیبینید. هیچکس سر افکنده و شکست خورده نیست .هیچ قومی بر قوم دیگر برتر نیست و هیچ تصویر خشنی در آن وجود ندارد . از افتخارهای ایرانیان این است که هیچگاه برده داری در ایران مرسوم نبوده است در بین صدها پیکره تراشیده شده بر سنگهای تخت جمشید حتی یک تصویر برهنه و عریان وجود ندارد ، بگو برای ایرانیان تا یادمون بمونه چی بودیم

سلام الهام جان
عالی گفتی

علی شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:37 ب.ظ http://faryadnameha.blogfa.com

سلام هم صدای همیشگی

شکوه آمدنت را به بهانه ی نگاشته ای جدید به انتظار نشسته ام تا سرافرازی را نصیبم کنی.

بی صبرانه اشتیاق دیدارت را می کشم.

بهترین ها از آن تو باد ای بهترین.

احمد یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:14 ق.ظ http://www.joharharaman.blogfa.com

درود
بروز شدم
بدرود

(خرها عمر دراز دارند!) یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:07 ب.ظ http://1877.blogfa.com

پرسپولیس

قهرمان

بود....

هست
و
خواهد بود...

هومن رهبری سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:00 ق.ظ

مثل هر روز صبح و این بار به مناسبت هفتم خرداد کمی عجول تر صفحه سفالین را گشودم تا تبریکی داشته باشم به شروین عزیز که می داند چقدر دوستیش را دوست دارم.

بنا به دلایلی که من نمی دانم نظرات که طبیعتا چیزی جز تبریک و شادباش نبود بسته است پس خود را محق می دانم روزنه ای دیگر بگشایم.

شروین جان تولدت مبارک را داشته باش تا حضوری خدمت برسیم.

سلام هومن جان ممنونم از تبریک تو

همیشه به من و شروین لطف داری
راستش قسمت نظرات را به این دلیل بستم که متنی را که برای شروین نوشتم تنها برای او باشد از طرف من.

باز هم ممنون از لطف تو

مهدی سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:05 ب.ظ http://www.mahdiphoto.blogsky.com

سلام
وبلگ رمانتیکی دارین تبریک میگم
موفق باشید

ممنون دویت خوب

نوپا سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:38 ب.ظ http://www.taheri.blogsky.com

( به نام خدا )
قسم به هر که عاشقه , خدا کند بیایی
رو شونه های گرمت
بهار بی صدایی
از خواب خوش پریدم
ای مهربان کجایی

بی تو منی شکسته
گسسته و یه خسته
شاید رسی , برایم
یه همدم و صفایی

بر قایقی شکسته
کجا کنم نگاهت
از ترس صید طوفان
آنجا مرا خدایی

از رنج و سختی راه
دل خسته و مریضم
در آرزوی دیدار
آنوقت مرا شفاهی

از بس که دور دورم
ز دیدنت شکستم
حالی دیگر ندارم
زبس که بی وفایی

تو سایبون عشقت
بیا مرا صدا کن
قسم به هر که عاشقه
خدا کند بیایی

***
(نوپا)

یک بنده خدا سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:43 ب.ظ http://allah3000.blogfa.com

سلام دوست عزیز اگه سربزنی ممنون می شوم یک روز صبح زود از خواب برخاستم تا طلوع آفتاب را تماشا کنم. به راستی که ز یبایی آفرینش خدا وصف ناپذیر بود. نگاه می کردم و خداوند را برای کار عظیمش می ستودم . در حالی که نشسته بودم حضور خداوند را در کنار خود احساس کردم او از من پرسید:« آیا مرا دوست داری؟».

جواب دادم:«البته! تو خداوند و خدای من هستی.»

بعد پرسید:« آیا اگر از نظر جسمی مفلوج بودی، باز هم مرا دوست داشتی؟» پریشان خاطر شدم.ادامه اش دروبلاگه

مسلم چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:56 ب.ظ http://www.manifest-jozami.blogfa.com

سلام به روزم

afshin چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:55 ب.ظ http://rooidad.blogfa.com

[گل] [گل] [گل] [گل] [گل] [گل] [گل]

با درود ....

همان گونه که میدانید ..

تیم ملی ایران روز دوشنبه سیزده خرداد با تیم ملی

امارات عربیدر تهران بازی دارد ..

از همه عاشقان ایران و وطن دوستان تقاضا داریم در استادیوم حاظر شده

تا همه با این شعار خلیج فارس همیشه ,, ایران برنده میشه

به امارات عربی و خبر نگاران عرب و چند تلویزیون عربی که برای ارسال و

پخش مسابقهآمده اند , بگویم ما هستیم , ایران هست ..

و پس از مسابقه دیدار ما در میدان آزادی , پیام را به دیگر دوستان برسانید

[گل] [گل] [گل] [گل] [گل] , پاینده ایران ...

با تمام وجود آرزومندم این شعار تحقق یابد:


خلیج فارس همیشه ,, ایران برنده میشه

گل مینا پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:42 ب.ظ http://nasserabdollahi.blogsky.com

باز که اون پستت لاله! نمی شه توش چیزی گفت.
بابا ما هم دل داریما خانومی!
ما هم می خوایم تبریک بگیم.
منم تولد همسر گرامی شما رو به شما و ایشون تبریک می گم.
امیدوارم سالیان سال با عشق و شادی در کنار هم زندگی کنید.

مرسی مینایی
دلیلشو برای هومن (پسرخالم)نوشتم عزیزم
ممنون از تبریکت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد