روزمرگی

عاقبت بودنم شد! آدمی را دمیدند.آه باران نمی داند اینرا... آدمی سفالی قدیمیست.

روزمرگی

عاقبت بودنم شد! آدمی را دمیدند.آه باران نمی داند اینرا... آدمی سفالی قدیمیست.

او باماست!

باراک حسین اوباما به عنوان چهل و چهارم‍ین رییس جمهوری آمریکا در تاریخ ۲۰ ژانویه 2009سوگند یاد کرد. او نخستین رییس جمهور رنگین پوست آمریکا به شمار می رود .امروز یکماه از ریاست او در کاخ سقید میگذرد.مجله PARADE از رییس جمهوری منتخب ایلات متحده که مردی خانواده دوست است خواست تا آن چه را برای دخترانش میخواهد در نامه ای بنویسد.
گزیده ای ازمتن نامه اوباما به دخترانش چنین است:
مالیا و ساشا ی عزیز،
می دانم که در دو سال گذشته روزهای خوشی را در کمپین تبلیغاتی پشت سر گذاشته اید، به پیک نیک و اجتماعات مردمی رفته اید، و هر نوع خوراکی ای که شاید من و مادرتان نباید اجازه می داده ایم خورده اید. اما می دانم که همیشه هم برای شما و مادرتان آسان نبوده است، و هرچه قدر هم که برای سگ جدیدتان هیجان زده هستید، جبران تمام زمانی که از هم جدا بوده ایم را نخواهد کرد. می دانم که در این دو سال چیزهای بسیاری را از دست داده ام، و امروز می خواهم به شما کمی بیشتر در این باره بگویم که چرا تصمیم گرفتم خانواده مان را راهی این سفر کنم.
وقتی مرد جوانی بودم، فکر می کردم تمام زندگی درباره من است این که چطور راهم را در دنیا پیدا خواهم کرد، موفق خواهم شد، و چیزهایی را که می خواهم به دست خواهم آورد - اما پس از آن شما دو نفر با تمام کنجکاوی ها و شیطنت هایتان پا به دنیای من گذاشتید. با آن لبخندهایی که همیشه قلبم را گرم و روزم را روشن کرده اند. و ناگهان، تمام نقشه های بزرگی که برای خودم داشتم دیگر چندان مهم نبودند. به زودی دریافتم که بزرگ ترین لذت زندگیم، لذتی بود که درزندگی شما می دیدم! در نهایت این چیزی بود که به خاطرش نامزد ریاست جمهوری شدم: به خاطر چیزهایی که برای شما و تمام کودکان این ملت می خواهم.می خواهم تمام کودکانمان به مدرسه هایی بروند که توانایی آموزش آنها را داشته باشد،مدارسی که آن ها را به چالش بخواهد، به آن ها الهام دهد، و حسی از شگفتی درباره ی دنیای اطرافشان به آن ها تزریق کند. می خواهم شانس این را داشته باشند که به دانشگاه بروند،حتی اگر پدر و مادرشان ثروتمند نیستند.می خواهم که شغل های خوبی داشته باشند؛ شغل هایی که درآمد خوبی دارند و مزایایی مانند بیمه به آن ها می دهند، شغل هایی که به آن ها این اجازه را می دهند که با کودکانشان وقت بگذرانند و با وقار بازنشسته شوند.گاهی باید مردان و زنان جوانمان را به جنگ و موقعیت های خطرناک بفرستیم تا از سرزمینمان محافظت کنیم، اما وقتی چنین کاری کردیم،می خواهم مطمئن باشم که تنها به دلیل خیلی موجهی بوده است، این که تلاش کنیم تا اختلاف هایمان با دیگران را با آرامش و صلح حل کنیم، می خواهم تمام کودکان بدانند که نعمت هایی که این آمریکایی های شجاع برای آن می جنگند ارزان به دست نیامده است، که امتیاز ویژه شهروندی این سرزمین مسئولیت فراوانی با خود به همراه دارد.
این درسی بود که وقتی هم سن و سال شما بودم مادربزرگتان به من آموخت، سطرهای آغازین بیانیه استقلال را برایم خواند و از مردان و زنانی گفت که برای برابری راهپیمایی کردند.او به من کمک کرد تا بفهمم که امریکا کشور بزرگی است؛ نه به خاطر بی عیب بودنش بلکه به این خاطر که همیشه می تواند بهتر شود و این که کامل کردن کار ناتمام و بی نقص کردن اجتماع مان، به عهده تک تک ماست. این مسئولیتی است که به فرزندانمان منتقل می کنیم، با هر نسل جدید به آمریکایی که می خواهیم نزدیک تر می شویم.
امیدوارم هر دوی شما این کار را در دست بگیرید،اشتباهاتی را که در من می بینید درست کنیدو تلاش کنید فرصت هایی که خود داشته اید را به دیگران بدهید.این چیزهایی است که برای شما می خواهم؛ این که در جهاتی رشد کنید که هیچ محدودیتی برای رویاهایتان وجود ندارد و چیزی نیست که نتوانید به آن دست پیدا کنید، و می خواهم تمام کودکان تمام فرصت هایی که شما برای یادگیری، رویاپردازی و رشد کردن در اختیار داشته اید، داشته باشند. به این دلیل است که خانواده مان را راهی چنین ماجراجویی بزرگی کردم.
به هر دوی شما افتخار می کنم. بیش از آن چه بدانید دوستتان دارم. و هر روز به خاطر صبر، وقار، مهربانی و شوخ طبعی تان متشکرم . اینگونه خود را برای شروع زندگی جدیدمان در کاخ سفید آماده می کنیم.
با عشق-پدر  

.!.!.!....... 

 

اشک شوق در مراسم سوگند باراک اوباما 

پ.ن: 

طرز فکر رییس جمهور کشورها چقدر مشابه است!!

نظرات 4 + ارسال نظر
سحر جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:53 ق.ظ http://www.iran.forum.st

سلام
اگه دوست داشتی بیا با هم بنویسیم
جات تو جمع ما خیلی خالیه.

سلام
دوستان جای ما
(سایت جالبی دارن دوستان.ببینید بد نیست)

علی بینش پژوه۰ شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:52 ق.ظ

در مورد نامه شنیده بودم.اما موفق نشده بودم بخونم.
تفاوت فرهنگ ما و آنها حتی در همین چند خط ،مشهوده
نمی دونم شنیدید یا نه که به اوباما ایراد گرفته شده بود که چرا دغدغه ای جز خرید سگ برای فرزندانش ندارد(یکی از حضرات )
حالا با خواندن این نامه دغدغه های اوباما به عنوان پرزیدنت امریکا را خواهند شناخت!
البته به حال انها چه فرقی دارد.
ای کاش ...

آرش یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:10 ق.ظ http://www.setarehbaran.mihanblog.com

بر عکس این مطالبی که در ایران شایع هستش که میگن در جوامع غربی کمتر به خانواده بها میدن این نامه اوباما می تونه نقض این مطلب باشه.ولی در کل اوباما بیشتر خانواده دوست هستش.
ولی فکر نکنم دخترهای اوباما هم همچین بدشون اومده باشه که پدرشون به همچین مقامی رسیده.

چرا یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:43 ب.ظ

عمه ی حسین چه اشکای شفافی داره :دی

عمش نیست-اشتباه گفتی :پی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد