روزمرگی

عاقبت بودنم شد! آدمی را دمیدند.آه باران نمی داند اینرا... آدمی سفالی قدیمیست.

روزمرگی

عاقبت بودنم شد! آدمی را دمیدند.آه باران نمی داند اینرا... آدمی سفالی قدیمیست.

مانیفست روشنفکری

روشنفکرى در 5 دقیقه !

 

اگر جوات هستید، اگرآخرین مطلبی که مطالعه کرده اید تصمیم کبری  بوده است، اگر قدرت تحلیل شما در حد پت و مت است ،اگر فرق اگزستانیالیسم و هویج را نمی دانید، نگران نباشید بسته های آموزشی " روشنفکری در 5 دقیقه " به بازارآمد! 

اولین اصل، یادگرفتن تعدادی لغت پرملاته! هرچی بیشتر بدونید بهتره اما اگر مغزتون زیاد کشش نداره همین چهارتا رو حفظ کنید: سیناپس ، پارادایم، نوستالژیک و دیالکتیک .معنی اش زیاد مهم نیست فقط کافیه هر چند جمله در میون مقداری از این کلمات- به میزان دلخواه- بکار ببرید البته موظب باشید  دز آن را زیاد بالا نبرید که تابلو می شود!

ریش پرفسوری گرچه اپیدمی شده ولی هنوز هم جواب می ده!  ریش پروفسوری می تونه یک کارگر افغانی رو به یک شهروند فرهیخته تبدیل کنه!

غر بزنید! غر زدن به وضع مملکت یکی از ارکان مهم و شاید مهمترین رکن روشنفکری باشه. به هر چیزی که فکرتون می رسه غر بزنید مهم نیست به چی فقط غر بزنید مثال:

اگر بارون نمیاد از بارونهای لندن تعریف کنید و بر پدر مملکت بی آب و علفمون  لعنت بفرستید!

اگر بارون میاد از هوای صاف و آفتابی تگزاس تعریف کنید و بگید :" تف به این مملکت گل وشل"!  

مدام از پیشرفت خارج تعریف کنید! طوری که انگار 80 سال توی لس آنجلس زندگی کرده اید .مثلاً بگید اونجا نون بربری تو بسته بندی های استریل عرضه میشه!                      

کراوات خیلی مهمه حتی اگه می خواهید تا سبزی فروشی سرکوچه بروید کراوات بزنید. حتی اگر می خواهید با پیژامه بروید باز کراوات را بزنید! برای اینکه در ذهنتان ملکه شود می توانید شبها با کراوات بخوابید!  

اگر در مهمانی خواستید دستشویی بروید و آنجا دستشویی فرنگی نداشتند به شدت از صاحبخانه گلایه کنید و خودتان را ناراحت نشان دهید. البته اگر دستشویی فرنگی داشتند هول نکنید! دستشویی فرنگی هم مثل دستشویی های خودمان همان دو مرحله را دارد:1 -بـــــــــــــــــــــوق 2-بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوق .

مواظب باشید مراحل را جابجا انجام ندهید!  

پیتزا دیگه دمده شده، سعی کنید اسم غذا هایی رو حفظ کنید که بقیه حتی نمی تونند تلفظش کنند.

 مثال: فوندی برگینیون، تاوزند آیلند و...البته اگر توی رستوران بودید قبل از به زبان آوردن این کلمات ابتدا دستتون رو داخل جیبتون کنید ویک چرخ بدهید اگر به چیزی برخورد نکرد احساس تشنگی کنید ویک لیوان آب سرد سفارش بدهید!  

داشتن یک وبلاگ ضروریه . البته اگر هنوز فرق بین کیس و مانیتور رو نمی دونید بروید به پاراگراف بعدی!

قالب وبلاگ باید حتماً سیاه باشه. سیاه نمادی است از خفقان ژرفنای درونی و فریادی از فراسوی فراخنای تاریکی های ظلمانی! اسم وبلاگ هم باید یکی از این ها باشد: فریاد بی صدا، اسیر حجم خلوت بی کسی، غریب غروب غربت غارغار! برای مطالب توش هم میتونید یک کتاب از احمد شاملو بگذارید بغل دستتون و هر هفته یه صفحه ازش رو تایپ کنید بریزید تو حلق وبلاگ!  

از زمان قدیم خیلی تعریف کنید. مخصوصاً بگید اون موقع همه چیز خیلی ارزون بوده مثلاً تویوتا کمری 3 قرون بوده! البته سعی کنید به مغزتون یه مقدار بیشتر فشار بیاورید و مثال بهتری بزنید.  

سعی کنید عینکی شوید. عینک سمبل مطالعه ی زیاده ! اگر حوصله مطالعه ندارید یک روش سریعتر هم وجود داره: 2 دقیقه به جوشکاری با دقت نگاه کنید!  

اگر کاندیدای مورد نظر شما رای آورد، دمکراسی را مثل عقد دخترعمو پسرعمو عهدی آسمانی بدانید.

اگر کاندیدای مورد نظر شما رای نیاورد بگویید: ملت شعورشون همینقدره! حقشونه بیسوادها!  

ترانه های خارجی گوش بدهید. هرچی غیر مجاز تر باشه بهتره! اگر نانسی! گوش میدید نشون میده که تمام مراحل روشنفکری رو با موفقیت پشت سر گذاشته اید!  

وقتی در مورد ریس جمهور های خارجی صحبت می کنید بگویید: " آقای اوباما" یا " پرزیدنت اوباما"و درمورد رییس جمهور داخلی :آقای رییس جمهور!  

یک سگ بخرید. اصولاً معاشرت با سگ جماعت تاثیر زیادی در ارتقای سطح روشنفکری داره!  

اگر دختر هستید باید مانتوی شما تنگ باشد! تنگ تر از بقیه ! خیلی تنگ! اونقدر که موقع غذا خوردن مجبور شوید دکمه های جلوی آن را به صورت موج مکزیکی به ترتیب باز و بسته کنید تا لقمه پایین برود!  

و بلا خره مانیفست روشنفکری ...

کتاب های فروغ فرخزاد، صادق هدایت ، سروش و گوگوش کتب چهارگانه ی روشنفکران محسوب می شوند.

حالا کیا روشن فکرن؟  

منبع:؟؟؟ 

 پ.ن 

این مطلب طنز است! اگر از بعضی اسامی یا رنگ و قالب وبلاگ ها نام برده شده سهوی ست.

نظرات 51 + ارسال نظر
ماهی سیاه کوچولو شنبه 25 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:21 ب.ظ

اتفاقی تو لیست وبلاگ های به روز شده دیدمت. مطالب جالبی برای گفتن داری. بهت تبریک می گم. امیدوارم موفق باشی

شازده خانوم شنبه 25 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:38 ب.ظ http://shazdekhanoom.blogsky.com

همه رو ول کن فریاد بی صدا رو بچسب........
بیچاره اگه بفهمه سکته میکنه.
راستی یه چیز رو از قلم انداختی اونم طرز فارسی حرف زدن تازه به دورون رسیده هاست که لا به لای صحبتاشون میگن : اوم.......یادم رفت ...فارسیش چی میشد؟؟؟
-----
در ضمن ممنون بابت نظری که درمورد عکس دادی.بالاخره با خودم کنار امدم که عکس خودم رو بچسبونم سر در وبلاگم.

آره به فریاد بی صدا سریع خبر دادم.اونکه از خودمونه بابا ،یه اپن مایند واقعی..
ام ! راستی فارسیش چی میشد؟

[ بدون نام ] شنبه 25 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:52 ب.ظ http://no-1.blogsky.com/

خیلی خندیدم ... ممنون

کامران شنبه 25 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:31 ب.ظ

کلی حال کردم دمت گرم
ولی فکر کنم اون درستش اگزیستنسیالیسم باشه!

سیاوش کاویان یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:36 ق.ظ http://mby.blogfa.com

بدون تعارف حظ کردم.دستتان درد نکند.با اجازه تون دو بار خواندم و حتما یکبار دیگر هم میخوانم.
ممنونم از حضور گرم و نظر با ارزشتان و بخصوص از دعوتتان.
شاد باشید و همیشه خندان.

چرا یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 04:16 ق.ظ

اولند - من فکر میکنم روشن فکر باشم .
دومند - RSS اینجا کو ؟
سومند - منبع داشت یعنی ؟ خود شما ننوشته بودیش ؟
چهارمند - پی نوشت خودش حاوی کلی نکات طنزالو بود ... من فکر کردم این مطلب اقتصادی است :دی

مثل همیشه درست اشاره کردی چون پینوشت را دقیقا به همین منظور نوشتم!
تازه می دونم که همه ی دوستانی که سفالین را می خوانند روشن فکرند!
منبع هم همون علامت سوال بمونه فانتزی تره!
آر اس اس رو هم همون موقع که قالب رو عوض می کردم پاکش کردم
حالا به چه درد می خورد؟

احمد یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:40 ق.ظ http://www.joharharaman.blogfa.com

درود
یکی از بهترین کارات بود رفیق.
لذت بردم. حرکت لقمه و موج مکزیکی خیلی فانتزی و دلچسب بود.خسته نباشی.
بدرود

saintthomas یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:44 ق.ظ http://BALATARIN.COM

موضوع خیلی جالبه ولی اصلاح لازم داره. زیاد روشنفکر نیستی مسکه؟!

TAN-TAN یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:49 ق.ظ http://balatarin.com

با توجه به اینکه ادعای روشنفکری در جامعه امروز ما تبدیل به یک ژست عامه پسند شده و بسیاری تنها به صرف این ادعا خود را مجاز می دانند که برای همه تکلیف مشخص کنند و به شعور بقیه نمره بدهند، به نظرم این نوشتار به ظاهر طنزگونه بیشتر از آنکه مایه سرگرمی باشد، می تواند در رده موضوعی اجتماعی قرار گیرد. البته شاید هم طرح این مساله به مذاق روشنفکرنماهایی که خود از خلا درونی شان باخبرند،خوش نیاید. روشنفکر واقعی خود را پشت الفاظ و ماسک بازی با لغات مخفی نمی کند. ابتدا درست می اندیشد و سپس بدون بزرگ انگاری خود مطلب را برای عامه مردم قابل فهم می سازد ،تا با استفاده از نیروی عظیم این توده ،اندیشه این روشنفکران باعث ایجاد تحول و تغییر در جامعه شود. فردی که تفکراتش تنها به درد ژست اضافی گرفتن و بحث های روشنفکرمابانه در جلسات خصوصی بخورد و کارکرد عملی نداشته باشد، بهتر است، نام خود را روشنفکر نگذارد و اجازه دهد آنها که می توانند منشا تغییر و تحول شوند.
بخاطر این مسائل موضوع برایم جالب بود

saintthomas یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:53 ق.ظ http://balatarin.com

موضوع جالبه. اما من اگر می نوشتم خیلی چیزهای دیگه می تونستم بهش اضافه کنم. از این روشنفکرها زیاد دور و برم می بینم. همینها که اگر ازشون معنای حرفهاشون رو بپرسی بهت می گن «تو اصلا متوجه نمی شی»! همینها که اصلا معلوم نیست برنامشون چیه فقط می گن «ما عقب مونده هستیم. ما بحران داریم. ما فرهنگمون خرابه...» حالا بگو از کجا می دونی، تا حالا کدوم فرهنگ رو دیدی که اینطور نبوده، باید چیکار کنیم... هیچی! واسه همین گفتم روشنفکر نیستی چون اگه بودی حرفهای خنده دار تر هم میشه زد در موردشون.

آرش یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:36 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

مطلبت طنز هست ولی عین حقیقته دقیقا الان بیشتر این حرفها مد شده.طرف چند تا کلمه خارجی یاد گرفته مدام بین حرفهاش تکرار می کنه بحث موسیقی که میشه میگه اه اه حرف پاپ یا سنتی نزن موسیقی فقط کلاسیک باخ یا بتهون.یا به قول تو آخرین مطلبی که خونده تصمیم کبری بوده اونوقت دم از صادق هدایت میزنه نمی دونه دین چیه عشق دکتر شریعتی داره ایده آلش اندیشه های مارکس هستش وااااااااااااااااااای چی بگم از این همه روشنفکر که در کشور داریم

چرا دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:46 ق.ظ

در مورد RSS حرف و سخن بسیار است ولی من در حد بضاعتم میدونم که عمده ی استفاده اش توی گوگل ریدر و مای یاهوئه که وقتی RSS یک وبلاگ یا سایت توی صفحه ی شخصی شده ی یاهو یا گوگل اضافه بشه و اصطلاحا به اون خورانده بشه ، عناوین چند پست آخیر وبلاگ (البته اگه بخوایم خود پست رو هم میتونیم بخونیم) نمایش داده میشه و بدین ترتیب با باز کردن یک صفحه علاوه بر اینکه میتونیم ایمیل رو چک کنیم ، میتونیم از به روز شدن یا نشدن چندصد تا سایت و بلاگ مطلع بشیم ، بدون اینکه به همشون سر بزنیم . خلاصه اصلا لازم نیست که به وبلاگهای مورد علاقمون حتما سر بزنیم تا مطلب رو بخونیم .
این خیلی خلاصه و لری بود ... قابلیتهای دیگه ای هم داره .
برای یادگیری بیشتر جزئیات اگه خوشت اومده اینجا رو مطالعه کن و من هم اگه سوالی پیش اومد اگه بلد بودم حتما در خدمتم .
http://ala.mihanblog.com/Post-17.ASPX
http://ala.mihanblog.com/Post-31.ASPX

در ضمن لینک آر اس اس شما فکر میکنم که این ه :
http://www.sofalin.blogsky.com/rss

ممنون،توضیحات بسیار خوب و کاملی ست

علی دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:32 ق.ظ http://faryadnameha.blogfa.com

درود الهام عزیز

پستتو خوندم.عالی بود.

با اینکه در قسمت وبلاگ دقیقا داشتی به من تیکه می انداختی ولی باید اعتراف کنم که خیلی هاشو قبول دارم .متاسفانه روشنفکر مآبی امروزه ی جامعه ی ما مصادف شده با از خود بی خود شدن و باختگی فرهنگی . موردی رو که شازده خانم اشاره کرد تو استاد زبان شناسیمون بسیار دیدم مثلا یه روز ظهر وقتی با نیم ساعت تاخیر اومد تو کلاس گفت بچه ها من هات فوتم راستی کسی فارسیشو می دونه ؟!جالبه بدونید که همین آقا ادعای داشتن بهترین ترجمه از قرآن رو داره و خودشو بهترین پروفسور زبان شناسی ایران معاصر می دونه !!!

اما اینکه جامعه ی وبلاگ نویسان ما چرا از تاریکی می گن به نظر من منطقیه !!! اون افرادی که با انصاف از تاریکی می گن مطمئنا روشنایی رو دیوونه وار دوست دارند و به وطن و سرنوشتش خودشونو متعد می دونن که اگر این نبود همانند خیلی ها ساکت می نشستن و به قول کافکا توی صف مردگان می موندن .وظیفه ی منتقد نوشتن از ضعف هاست که خوبی ها را بسیار می گویند کافیست کنترل تلویزیون را بردارید و کلی از گل و بلبل بودن جامعه بشنوید .( البته این صحبت من شامل حال برخی از بلاگرا نمی شه که انصاف رو در نوشتن از یاد می برند )

سلام خوشحالم که بلاخره خوندی مطلبو
البته خودت می دونی که بلاگ تو از بهترینهاست در رک و بی پروا نوشتن.ومن فریاد بیصدا را بسیار دوست میدارم.
ضمنا این مطلب بطور کامل از خود من نیست و من آنرا ویرایش کردم که مسلما اگر از من بود به این وضوح نام وبلاگی را با رنگ قالب آن ذکر نمی کردم .چه بیشتر قالبها امروز بالاترین رنگ را دارند.(سیاه)

علی دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:38 ق.ظ http://faryadnameha.blogfa.com

راستی فراموش کردم که عذر خواهی کنم بابت تاخیرم .آخه چند روزی گرفتار آخرین مراحل تسویه حساب با دانشگاه بودم .شرمنده !

اما امروز که اومدم و خوندم پستتو کلی افسوس خوردم که چرا زودتر نیومدم تا همون اولین کامنتو بذارم.

راستی تو قسمتی که واسه من فرستاده بودی به شعر های شاملو هم اشاره کرده بودی که اینجا نیستش ؟! چرا؟!اگه اونم اینجا بود دیگه کلا به خاطر این پست جان فدا می کردم ( همیشه از نداشتن شکلک چشمک و خنده در بلاگ اسکای نالیده ام شازده خانم هم شاهده )

شاد زی

چرا قسمت شعر های شاملو اشاره ی کوچکیست به نوع نوشتنهای وبلاگ های روشنفکر !!
در این حد:

برای مطالب توش هم میتونید یک کتاب از احمد شاملو بگذارید بغل دستتون و هر هفته یه صفحه ازش رو تایپ کنید بریزید تو حلق وبلاگ!

tan-tan دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:39 ق.ظ

موضوع چیه؟؟ خیلی برام جالبه که من این مطلبو از اینجا فرستادم بالاترین و از وبلاگت هم خوشم اومده بود. الان که می یام دوباره مطلب بخونم می بینم نظرات بالاترین من اینجا به اسم خودم درج شده. درصورتی که من نظری نزاشته بودم. این دیگه از اون حرفهاست . یک نفر بلند بشه نظرات آدمو از توی یک سایت دیگه با اسم خودش ،توی وبلاگ دیگه ای کپی پیست کنه. من از این کارهای محیرالقول واقعا موندم !!!!

چه خوب که به اسم خودت درج شده این که اشکالی نداره ۴ نفر دیگه هم با اسم شما آشنا شدند.از بقیه ی ماجرا اطلاعی ندارم!
ما محیرالعقول ترش را هم دیده ایم و ...
ضمنا اگر خود شما هم بلاگر هستید خوشحال میشوم نام بلاگتان را ذکر کنید.
باز هم بیایید.

علی دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:39 ق.ظ http://faryadnameha.blogfa.com

درود دوست نازنینم

با می نویسمی دیگر , هم صدایی ات را چشم دوخته ام.

منتظرت هستم

شاد زی[گل][لبخند]

هومن دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:57 ب.ظ

سام الیک آبجی
خواستیم بگیم همه جوات ها هم عشق رووشن فکری ندارن.
نه ما نه رفیق شیشامون
ما روش خودمون را همین جوری سیخو (عین اوتوبان شیخ فرض ا...) ادامه میدیم.
زت زیاد

با همون فرمون برو جلو
موفق باشی. هم خودت هم اون شیشیا

سیما سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:20 ق.ظ http://gharibenili.blogfa.com/

سلام الهام جان ...

خیلی جالب بود ، کلی خندیدم ، ولی حقیقتی بیش نیست ...
به جای خنده باید گریه کنم ....
امیدوارم همه ما انسانها به ذات و وجود خودمون پی ببریم ...
" آمین "

سبز سبز سبز باشید در پناه حضرت دوست ...

علی بینش پژوه۰ سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 05:08 ب.ظ

خیلی جالب بود و البته حقیقی.
خوبه اینروزا با زبان طنز خیلی چیزهارومیشه بیان کرد.امیدوارم یه روز دموکراسی در مملکت ما به حدی برسه که بشه راحت مسائل و مشکلات را با زبان طنز یا غیر طنز و بطور علنی بیان کرد.

یعنی میشه؟!!
البته تا جوانیم می توانیم آرزو داشته باشیم ...

رضوان سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 05:59 ب.ظ http://sahbayerezvan.blogfa.com

سلام و عرض ادب .
نوشته های جالب و از ذوق سرشارتان را مورد تقدیر قرار داده و آرزوی توفیق دارم .

سلام
ممنون دوست خوب

گل مینا پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:25 ق.ظ http://adambarfi1.blogsky.com

خیلی باحال بود آفرین

به روزم با: این یوسف یا اون یوسف؟

گل مینا(ناصریا) پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:38 ق.ظ http://nasserabdollahi.blogsky.com

دوباره مطلبت و خوندم واقعا زیبا و خنده داره مخصوصا به این جمله خیلی خندیدم: بگید اون موقع همه چیز خیلی ارزون بوده مثلاً تویوتا کمری 3 قرون بوده!
:))
آفرین

الهام پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 05:04 ب.ظ http://piadehdarbaran.blogfa.com

سلام الهام جان
بی معرفت شدی دیگه سراغی از من نمی گیری
اما امیدوارم
هر جا هستی در پناه خدای مهربان باشی
همیشه شاد باش و عاشق:الهام

صادق شنبه 2 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:37 ق.ظ http://kamira.blogsky.com

سلام. خوبی؟

جالب بود!

سلام.ممنون

مدیریت حرفه ای تبلیغات شنبه 2 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:48 ب.ظ http://www.parsian-click.com

با سلام و عرض احترام خدمت شما وبمستر گرامی

سیستم مدیریت حرفه ای تبلیغات پارسیان کلیک شما را به فعالیت در این شبکه گسترده که دارای پیشرفته ترین و حرفه ای ترین سیستم مدیریت تبلیغات و کسب درآمد می باشد ، دعوت می نماید.

شما همکار گرامی قادر خواهید بود در این سیستم با شرایط بسیار عالی ، از طریق سایت خود کسب درآمد نموده و یا با عضویت در این سیستم بازدید سایت خود را به شکل باورنکردنی افزایش دهید و بازدیدکنندگان خود را به صورت هدفمند به سیستم خود فراخوانید....
توضیحات بیشتر در پایگاه اینترنتی پارسیان کلیک

با سپاس
مدیریت حرفه ای تبلیغات پارسیان کلیک
www.parsian-click.com

علی دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 02:31 ب.ظ http://faryadnameha.blogfa.com

درود الهام عزیز

دوباره پستت را خوندم و مطلبی رو که قبلا فراموش کرده بودم در مورد پستت بنویسم را به یاد آوردم :

واقعا فکر می کنی نانسی گوش کردن نشونه ی روشنفکریه الهام ؟! می دونی آخه یه جوات داریم تو خیابونمون که هر وقت از کنارش رد می شم داره با موبایلش نانسی گوش می کنه اونم آهنگ شخبط شخبیط !!!

اما با خانم گوگوش به شدت موافقم.

:))
والا من خودم با این حساب اصلا روشنفکر نیستم چون از نانسی بدم میاد!
یادت نره این مقاله طنزه و گوش کردن به نانسی هم ،بنظرم همون جواته گوش کنه بهتره...

علی دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 02:38 ب.ظ http://faryadnameha.blogfa.com

فرار قطبی حرکتی بود هوشمندانه از او و اگر نیکبخت بد بود حاصل کار کمیته ی انضباطی است که هیچ تخصصی در فوتبال ندارد و لقب ملا نقطه ای برازنده اش است.حکم را که می خوانم , نمی دانم چرا خنده ام می گیرد از این همه بلاهت !!!

برای پرسپولیس بدون قطبی
برای نیکبخت پرسپولیس
بسیار غمگینم.
:(

علی دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 02:38 ب.ظ http://faryadnameha.blogfa.com

درود

تثلیث دغدغه هایم را با می نویسمی بیان نموده ام به امید هم صدایی ات.[لبخند]

شاد زی[گل]

>>>~ انعکاس آب ~<<< دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:29 ب.ظ http://enekaseab.bolgsky.com

سلام الهام جون .خوبی خانوم گل
این پستت واقعا قشنگ و با مزه بود و هر بار که خوندم خندم گرفت .منم به تازگی وبلاگ نویسی رو شروع کردم و ایدوارم بتونم با کمک شما دوستان موفق بشم .خوشحال میشم بهم سر بزنی
...........................خدانگهدار.................................

آرمین آران چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 03:27 ق.ظ http://aranlar.blogsky.com

سلام
هیچی دیگه
یعنی الان ما هممون روشنفکریم دیگه
ایول
جالب بود یه سری هم به ما بزنی به جلوه های شدیدی از روشنفکری برمیخوری

علی کرمی چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:45 ق.ظ http://dardedoran.blogsky.com

وبلاگ خوبی داری در صورت تمایل به تبادل لینک خبرم کن مرسی

یااو چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:47 ق.ظ http://WWW.YAOO.IR

به نام خدا
معرفی یک ترفند با ویندوز XP
تبدیل متن به گفتار با استفاده از یک فایل NOTEPAD
احتمالا شما تاکنون با استفاده از SPEECH ویندوز متن خود را به گفتار تبدیل کرده اید.
شما باید دستورات زیر را در NOTEPAD ویندوز بنویسید و آن را با پسوند VBS ذخیره کنید.
Dim msg, sapi
msg=InputBox("Matneh khod ra vared namaeed! www.Tarfandestan.com","Sokhangoo")
Set sapi=CreateObject("sapi.spvoice")
sapi.Speak msg
با دابل کلیک روی آن پنجره ای باز میشود و شما باید متن مورد خود را وارد کنید تا کامپیوتر متن مورد نظر شما را بخواند.
لازم به ذکر است که اینکار طبعأ تنها بر روی حروف انگلیسی امکان پذیر است
لطفا در صورت تمایل سایت ما را با نام
" پایگاه اطلاع رسانی ایرانیان "
در سایت خود درج کنید.
در ضمن برای افزایش بازدید خود نام در خواستی خود را به ما ارسال کنید
تا ما نیز پس از بررسی سایت شما را درج کنیم
WWW.YAOO.IR

چرا جمعه 8 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:44 ق.ظ

http://tools.blogsky.com/

به این میگن لینک

رامین جمعه 8 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:34 ق.ظ http://www.bose-talaeeeee.blogsky.com/


سلام وبلاگ زیبایی داری
به وبلاگ منم سر بزن
فقط نظر یادت نره
اگه موافق تبادل لینک یا لوگو هستی
منو به نام ورود دخترا اکیدا ممنوع! لینک کن
بعد خبرشو بده من با چه اسمی لینکت کنم



میدونستی که وبلاگت معدن طلاست؟چرا نمیخوای از وبلاگت علاوه بر تفریحی بودنش استفاده مالی بکنی؟
آیا میدونستی از طریق وبلاگت میتونی درامد ثابت ماهیانه داشته باشی و حتی اگه خودتم نخواستی فعالیت کنی از طریق زیرمجموعه هات که تو سیستم عضو میکنی ماهیانه در آمد ثابت داشته باشی؟اینا اصلا کاری نداره و چند دقیقه بیشتر وقتتو نمیگیره.با گذاشتن بنرهای تبلیغاتی سیستم اکسین ادز به ازای هر کلیک که روی تبلیغاتت بشه تا سقف 70 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر نفر که به سایت دعوت کنی مبلغ 100 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر کلیک که رو تبلیغات زیر مجموعه هات بشه مبلغ 5 تومان پورسانت میگیری.این عالی نیست؟تازه اگرم نخواستی این فعالیت ها رو بکنی میتونی فقط عضو سایت بشی و از ابزار وبمستر فوق العاده سایت برای زیبایی سایت و افزایش آمار بازدیدهای وبلاگت استفاده کنی.که کاملا رایگانه مثل سیستم تبادل لینک و پیلم نما و خبرنامه . میتونی هر روز خودت 1 بار روی تبلیغات متنی و روی تبلیغات گرافیکی وبلاگت کلیک کنی و پورسانتشو گیری.حالا اگه تصمیم گرفتی تا عضو سایت بشی از طریق لینک زیر میتونی اینکارو بکنی:
http://www.oxinads.com/?a=22415



سلام ممنون.
نه والا.نمی دونستم!

اینم یه جورشه دیگه.

علی شنبه 9 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 05:39 ب.ظ http://faryadnameha.blogfa.com

درود الهام عزیز

در مورد نانسی عجرم کاملا باهات موافقم .

و اما در مورد گریه ی قطبی گفته بودی و اینکه همراهش اشک ریختی الهام / خواستم بگم که من اصلا همراه افشینی که خیلی دوستش داشتم اشک نریختم چون خودش مقصرترین بود و البته زیرک ترین که آخر فیلم را خواست هندی کند و خلف مخالفش را به سود خویش باز گرداند.بد نیست این لینک رو ببینی الهام :

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1243423&Lang=P

هر چند که همه اش تقصیر قطبی نبود ولی خودش مقصرترین بود .افشین امسال ما از آغاز فصل برای خود و تیمش دل می سوزاند که به قول محمد علی کلی روزی که قهرمان برای خود دل بسوزاند پایان قهرمانی اش را باید چشم بدوزد و قطبی ما هم اکنون کنار بانو یوروم سواحل دبی را و البته چشمان پرسش گر ایرانیان پر شمار آنجا را مشاهده گرست .

شاد زی


شروین شنبه 9 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:24 ب.ظ http://87-04-28.blogsky.com/

:))

بانوی اردیبهشت دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:47 ب.ظ

سلام الهام جان
خوبی خانم؟

به به!
سلام خانوم خوشحالم برگشتی

خرها عمر دراز دارند! سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 03:59 ب.ظ http://1877.blogfa.com

ما فقط قالب وبلاگمون روشنفکریه

والبته اسممون!!!

علی چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:02 ق.ظ http://faryadnameha.blogfa.com

درود

به روزم با :

" اینکه زاده ی آسیایی رو می گن جبر جغرافیایی !!![لبخند]

و گام های رهگشایت را چشم دوخته ام.

شاد زی[گل]

مانا... چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:25 ب.ظ http://www.mana1.blogfa.com/

شنیدم بانوی ما...
نمی گیرد سراغی از ما...
دلتنگی ما اما...
کشید ما را تا به این جا...!
دلم تنگ شده برات الهامم...
آنقدر که نخوانده
تند تند...
بی حساب و کتاب...
می نویسمت ...
دلتنگم بانو...
دلتنگ ات...
و دوستت دارم.

چقدر خوشحال شدم دیدمت مانا
بزودی باز خواهم گشت...

آرش یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:42 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogfa.com

دقیقا یه ماه شد که هیچ مطلبی نذاشتی
چرا توبه کردی؟

سلام آرش جان
چه خوبه که گاهی که میام و نظرات رو تایید میکنم میبینم که دوستان خوبی مثل شماها دارم که بی تعارف دلم براتون تنگه.
میام
نمی دونم کجام اما میام!

سیما دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:43 ق.ظ http://gharibenili.blogfa.com/

سلام الهام عزیز ...

یک ماه شد ....................................

بی صبرانه منتظر پست جدیدتون هستم ......

سبز باشید و پیروز در پناه حضرت دوست ...

سلام عزیزم
چه خوبه که گاهی که میام و نظرات رو تایید میکنم میبینم که دوستان خوبی مثل شماها دارم که بیتعارف دلم براتون تنگه
میام نمی دونم کجام اما میام!

مینا سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:50 ق.ظ http://minamansouryyy.blogfa.com

سلام میدونی من چند وقته میخونم وبلاگتو؟
اگه خواستی یه سر بمن بزن خوشحال میشم توی این همه وبلاگ مال تورو از همه بیشتر دوس دارم
مرسی
بای

سلام عزیزم
چه خوب که می آیی و می خوانی و چه خوبتر که دوستم می داری
حتما می آیم تا با تو مهربان خوب بیشتر آشنا شوم

adina چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 02:40 ق.ظ http://adindragon.blogfa.com

Salam : vaghtetoon bekhair
Omidvaram har ja hastin a too har sharayeti ke besar mibarin shado sarboland
Va ba eshgho por enerjhi bashin va behar chizi ke too zendegi vasatoon hadaf hastesho baraye bedast avordanesh talash mikonid beresin
Webloge por mohtava va zibaei darin.ham az lahaze zaheri va ham mohtava.
Be omide pishrafto gostareshe rooz be rooze blog va pakio zolale har che bishtare ghalbo rooho imanetoon.
Ta forsate bad be khodaye bozorgo mehraboon miseparametoon.
Khoda negahdar

ماهی سیاه کوچولو پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:03 ب.ظ http://mahi-siyahe-kocholo.blogsky.com

چقدر دیر به دیر به روز می شی. می دونی چند بار بهت سر زدم تا ببینم مطلب جدید نوشتی یا نه؟
مطلب بنویس می خوام بخونمت

آرش جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:41 ق.ظ http://www.setarehbaran.blogfa.com

خیلی ممنونم که مثل همیشه منو با اظهار محبتت و نظرات زیبات شرمنده می کنی.
برای آپ شدن وب لاگت لحظه شماری می کنم.

ستاره باران وبلاگ مورد علاقه ی منه چه در بلاگ اسکای و چه بلاگفا .بروزشدنش خوشحالم میکنه
ممنونم از لطفت

shaghaygh شنبه 30 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 02:28 ق.ظ http://www.shaghaygh@blogsky.com

سلام
اتفاقی توی وبلاگ های به روز دیدم . وبلاگ خوبی داری ولی این چیز ها تو ایران هست ؟
من که نمی دانم این غذا ها چی است ولی خیلی جالب است
ایرانی ها همیشه افراط می کنند
پیروز باشید

شقایق یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:08 ق.ظ

الهام جان کجایی شما؟قصد بروز شدن نداری؟!

علی دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:05 ق.ظ http://faryadnameha.blogfa.com

درود الهام عزیز

امیدوارم یلدایی را سپری کرده باشی توامان با مهر و گرما و شادی .

ولی چیزی که توجهم را به خود جلب می کند تاریخ پست این مطلبته الهام که اول دی ماه ۸۷ خورده !!!!

یه جورایی گیج شدم الان !!!

درود
دلیلش اینه که فعلا بروز نشدم جز در موارد مناسبتی مثل غدیر خم یا یلدای پارسی که مدت آن تنها یکروزست.
و بعد از پست مربوط به آنها مجدد پست روشنفکری بروز شده است...

شروین سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1387 ساعت 06:01 ق.ظ http://irantv.blogsky.com/

این مطلب رو خودت نوشتی؟
اگه آره بدون که تو نت داره دست به دست می شه :)

والا چه عرض کنم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد